Svar

Hej! Jag fick frågan om hur man lägger upp headers.. så det tänkte jag visa nu :)

Du gör din header, i antingen Photoshop, Paint, PixLr, eller vad du nu andvänder. Spara headern i JPEG eller PNG. Men om du gör en transparent header sparar du den i PNG ( va jag vet kan göra ett i nlägg om transparenta headers sen :D) Sedan när du sparat den, går du till arkiv och sedan klickar du på bilder, och sedan på "Ny Bild". Sedan ser du att det står 400, i en liten ruta. Där ändrar du till 1000. Sedan klickar du på bläddra och laddar upp din bild. Sedan ser du bilden komma upp i hörnet. Klicka på den och sedan kopierar du länken ( det som står i rutan där du söker, på tex. google ) och sedan går du tillbaka. Sedan går du till design och väljer redigera stilmall. Där letar du upp #header } Sedan tar du bort texten som är inom parantes lite nedanför, och klistrar in din text. D är headern inne. Men om den är fel storlek kan du fixa och trixa med den i width och height, tills du får den som du vill ha den!
Sedan : Spara stilmall

Så nu har du din header uppe på bloggen. Om något går fel kan du säga till i kommenatrerna så kan du / ni få hjälp!
Ha det bra!

// Rebecka


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tack Becka!! ska lägga upp den på Lisas blogg nu (: tack så mkt! harre så sjönt i Åre föresten! haha saknar dig redan! ♥



//Madde

2012-02-25 @ 17:37:23
Postat av: Anonym

Hej !!! det fanns inget ställe i min stillmall där det stod #Head}.Kan du hjälpa mig

2012-02-27 @ 15:59:17

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig :D)

Egen blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0